Det var uppföljningsmöte på
vårens mycket uppskattade Motorsport Hallelujha där
några herrar presenterade sina bilar, sig själva
och sitt tänkta kommande racingår. Ett par av de
som inte dök upp då dök upp nu. Redan här
vill jag påtala att Lasse Franzéns bild kommer
i morgon. Det här har visat sig vara ett enkelt men mycket
trevligt koncept som ger mycket racingsnack per investerad
ansträngning. Nu gällde det att summera året.
Björn Otterberg pratade
Formel Ford och om sin 20? säsong i ordningen med sin
stiliga Merlyn som han framför med stor framgång
och som kommer att följa med även nästa säsong.
Lars Franzén (som varit
kartläsare i rally-Asconan) tog över för Börje
Gustavsson och berättade om säsongen som varit och
som nu tagit slut då Asconan är såld. Kanhända
bygger de ihop en Escort istället. Det är ju det
de vill.
Johan Kylberg - ännu icke
medlem???!! (för hur länge?) talade Radical och
åtminstone tre olika serier. Därför har bilen
och Johan fått gå mycket i år. Och kanske
är det bra med det. Johan talade om eventuellt klassbyte
tll nästa år. Antingen något med V8 eller
tysk sexa. Båda klasser som körs med STCC. Vi får
se.
Bo Johansson. Då är
det modsport och - vad som från början var - en
Lotus Europa. Också här var det en hiskeliga massa
säsonger tillsammans. Ett partnerskap som även det
ser ut att vara över. Till 2016 har "Gas" köpt
sig en Chevron gr8, även denna för modsport. Det
lär gå fort.
Mats Svanberg var på plats
som den samlande länken för alla fem Healeys som
med ojämna mellanrum kör runt Sverige och världen.
Alla fem med tillhörighet i sällskapet vårt.
Mats började i Hult-Healeyns födelse och slutade
i Nordkap eller var det England. Eller slutade han? En Healey
förändras inte på mer sätt än att
då det begav sig levererade race-Healeyna 180-190 hästar.
I år ger de 100 till. Återstår att se hur
mycket det blir till i vår. De behålls.
Göran
|