SVENSKT SPORTSCAR MEETING
RING KNUTSTORP

13 -14 juli 2002
___________________________________________________________________________________
Foto: Göran Larsson


Historisk GT. Uppför backen - på väg mot hårnålen. Lennart Almström Lotus Elite, Andris Nolendorfs Porsche 356,
Anders Lotsengård Austin Healey och Carl Broberg MGB

Tommy Brorsson var som vanligt elegant och vansinnigt snabb i sin smäckra Elan. Det samma kan väl sägas om Rune Tobiasson och hans BMW 3,5 CSL. Bara något mer brutal.
   
Triumph TR3
Westfield
Titan F3
Lancia Fulvia

Bengt Dahlgrens K3 replika Genom alla tider har MG har stått för skönhet, kraft och racing. Eller hur?
Sten Jarls BMW Z3, försedd med fabrikens 1,5 liters F1-motor från 1983. Beroende på laddtryck är effektuttaget mellan 400 - 1200 hk.

Glenn Andersson mäktiga kolfiberbyggda E-type. Tätare har väl aldrig kopplingen mellan då och nu varit.


Ola Johanssons Volvomotorförsedda MGB GT. En bil som tillhör veteranerna i svensk motorsport.

Modsport innehåller det mesta: MGB GT med Volvomotor, Hightech E-type, Bertonekupeér och moderna Exiger.
 
Michael Johansson, f.d F-3-mästare vann i välpreparerad Lotus Exige.
Jan Tollis Porsche Boxster täcker upp för Kenneth Nilsson i Scatto och Olas MGB.
 
Lättbemästrad var inte besten och det slutade med dyra kolfiberskador. Efter denna tävling har inte skönheten setts till.
Christer Nilssons och Per-Eric Svenssons Triumph TR 4
Lars Bondessons Lotus Elan. Ofta EM-körd.
 
Broberg från Ängelholm, MGB.
John Millands fina works-replica
Kenneth Arwidssons TVR
 
SID:en
Pinninfarina skapade GT:ns linjer 1965.
Eliter, Jenna Brorsson och Jörgen Carlsson
En gång i händerna på Anders Olofsson, nu i Bo Tinghälls, denna så sjuttiotalssköna Porsche 914/6.
Karl Arne Henriksson Lightweght replica
Hans-Erik Johansson Low-drag Coupe

... och så upp för backen igen Andris Nolendorfs, Lotsengård, Broberg och Henning Riise
Broberg junior i MGB med aggresivt stuk.
Hans Edin i GT från Förslöv.
Anders Lotsengård i SID1 dennes och Mats Svanbergs Austin Healey med lång tävlingshistoria.
Tord Ekengren Elan före Carlsson och Bondesson.
GT-klassen var bilrik, potent, vacker och jämn.


Hans-Erik Johansson före Michael Olsson.