Club
Alfa Romeo hade vänligt nog bjudit in oss till
banåka på Mantorp, detta med anledning av
att vi erbjöd de italienska signoris e signoritas
till Kinnekulle i somras. Från oss var det en
sju-åtta bilar på plats. Av de skönt
italienske många. Fredrik blåste nånting
på sin Evo-BMW, vad vet jag i skrivande stund
inte. Tommy for runt i sin Uno som en skollad sådan.
Hela dagen. Eehro fick vackert stå vid bankanten
då inga obågade öppna bilar tillåts
på alfa-träffarna. Magnus brutal-subaru var
på plats, liksom far och son Lindmark i Mitsubishis.
Det tror jag var alla våra. Ja och så Anders
då. Den engelska fanbäraren för dagen.
Den som skulle markera för alla italianos var som
kulturens vagga är belägen. Anders som .........
Efter ett halv varv lossnade låsningen till höger
drivaxel. I hårnålen innan depån bröt
sig det högra ekerhjulet ut ur sitt hjulhus. I
vänstern före start-och-mål blev han
stående och försinkade körningen en
kvart för sanering och borttransport. Så
kan det gå. Därmed tog Anders beslutet att
det är slutkört på bana med den vite.
Framöver är det den V8-motoriserade Sebring-replikan
som kommer att bjudas runt på banorna. Anders
är dock inte sämre än att han på
plats ordnade vad som åtskiljts och tuffade, då
dagens körningar var till ända, hemåt
i stilla mak.
Från
SSJ-are på plats talades det mycket uppskattande
om evenemanget, ordning, reda och trevnad. Ett lyckat
samarbete mellan klubbarna som förhoppningsvis
kan få efterföljare till nästa-året.
På tal om bankörningar och licens och dito
diskuterar klubben en licenskurs eventuellt redan detta
år. Håll utkik på sidan framöver.
Då
Anders inte var upptagen med att få drivaxeln
på plats så tog han en del foto.