Sällskapet
har genomfört sin andra banlicenskurs i egen regi. Platsen
var liksom föregående år Kinnekulle Ring. Utbildningsansvarig
var Connye Grönlund, också det en favorit i repris. Vädret
var lika klart och soligt och kallt precis som året innan.
Utvärderingen visade enbart positiva omdömen och stor
uppskattning av utbildningsledare och arrangemang.
Alla
sjutton deltagarna ((20 – (en sjuk, en ’no show’ och ett
sent återbud)) godkändes efter teori och ett tämligen
incidentfritt praktikpass(en förmodad motorskada). Pace
Car var den stora stötestenen. Väck gärna någon av deltagarna
mitt i natten och fråga vad som gäller.

Deltagarna
kommer i sinom tid att få bevisen på godkänd kurs i form
av ett inbetalningskort och två plastkort i kreditkortsformat.
En debutantlicens Racing och en Funktionärslicens C. Ansökan
gick med posten till SBF den 23 April.
Fler
och fler arrangörer av banmöten kräver att deltagarna
har licens och alla vinner på att dessa genomförs med
utbildade deltagare både på och vid sidan av banan. När
banmöten dessutom genomförs i enlighet med SBF’s regelverk,
vilket SSJ gör, är deltagarna försäkrade genom sitt licensinnehav.
Inte fordonen, men person och tredje man. De som inte
har licens… bör lyssna på vinden ! Sällskapets instruktörer
förfogade över banan på förmiddagen.

Maratonmannen. Körde 3 timmar i sträck.
Sedan tröt bensinen...och orken.
|

Kurt hördes inte klaga särskilt mycket...snarare
tvärtom. Körde nog motsvarande ett varv på Njutburgringen.

C6 är mer än MX-5. Brutal kraft

Rikard har investerat i ännu bättre
grejer i år. Osynliga för ögat.

Instruktörerna ger kursledaren goda
råd. Eller disktueras bruket av blå flagga?
|