Tid.
Ett
begrepp som är alldeles för svårt
att definiera. Åtminstone här och av
mig. Men Tid är vad som gått sedan
senaste uppdateringen. Av ganska stort mått.
Men det gör inget.
Omkastad
kronologi är ett
uttryck som är ganska lätt att förklara,
till och med för mig, och något som
TV-sporten ofta använder sig av nuförtiden.
Man börjar till exempel med det avslutande
målet, kanske i krysset, för att sedan
visa hur matchen gestaltade sig på sin väg
till det där avslutande målet. Som
då eventuellt sköts i målets
så kallade kryss.
Om
vi kör samma koncept som TV-sporten så
hade vi nu sett en bild av Anders i sin säng.
Utslagen av feber och överansträngning.
Så hårt, intensivt och fyllt av fötretligheter
har den sista tiden varit för att hinna färdigt
inför registreringsbesiktningen. Kanske hade
TV-sporten haft med en kommentar typ: Han hann,
men fick betala för det! Möjligtvis
hade det varit Staffan Linderborgs eller Chris
Härenstams röst. Dock inte Peter Jidhes.
Där går gränsen. Jidhe är
för trendkänslig och för beroende
av åt vilket håll luggen blåser.
Men där låg han alltså, Ande(r)s,
däckad och passiv, överlämnande
chefsskap på firman till sin lilla lilla
dotter. Och som hon tog det! Men allt det där
får ni föreställa er, Anders ville
inte ställa upp på en sådan bildrekonstruktion.
Som
ovan ser bilen alltså ut i dagsläget.
Den blev vit. Mycket inspiration av vita bilar
i Anders omvärld fick honom att lägga
undan brg-färgerna. Den sista tiden har som
skrivits varit väldigt intensiv. Väldigt
MG-fylld. Suss har fått läsa "Flyga
drake" och annat. Det har krävts mycken
hjälp av Peter och Per för att hinna
bli färdig tillräckligt mycket för
registreringsbesiktningen. Men nu är den
gjord. Och nu skall vi följa upp vägen
dit. Vägen till Nu.
Det
var mycket med karosseriarbete förra gången
vi hälsade på. Det har det fortsatt
att vara. Den dåliga passformen på
glasfiberskärmarna har vi skrivit om tidigare.
Breddaren på höger framskärm var
t.ex en centimeter bredare än den vänstra
och detta trots att Anders redan innan dess kapat
av ungefär en centimeter på den högra.
Baksidan av hjulhuset på vänster sida
byggdes på en och en halv centimeter.
|